Vele kinderen worden geboren met een ander bewustzijn. Ze weten meer en kunnen dingen vragen of zeggen, dat je denkt: “He, waar komt die wijsheid vandaan?”
Ze worden vaak niet begrepen en vinden het moeilijk in de huidige maatschappij. Eigenlijk vragen ze om een andere benadering en aanpak.
Deze kinderen laten ons zien wie wij zijn, ze zijn onze spiegels en geven ons terug zoals ze behandeld worden. Als wij dat gaan begrijpen worden ook die kinderen begrepen. De maatschappij plaatst deze kinderen in een hokje, met de stempel ADHD, ADD, Autisme, PDD-Nos en andere labels. Vervolgens komen ze bij instanties en hulpverlening terecht omdat men denkt dat het kind een afwijking heeft. Een geruststelling: …. het kind heeft geen afwijking. Ze zijn gevoelig voor veel prikkels (o.a. harde en drukke geluiden), kunnen zich moeilijk concentreren, houden niet van oneerlijkheid, zijn graag buiten, zijn creatief, nieuwsgierig en hebben behoefte aan rust. Ze vragen om begrip en liefde. Als dit niet kan of onvoldoende aanwezig is, raken ze gefrustreerd, boos of juist angstig en teruggetrokken. Gevolg; onhandelbaar en velen krijgen dan medicatie.
Kinderen met pech dus, want zeg nou eens eerlijk, een kind hoort beweeglijk, impulsief en actief te zijn. Waarom kijken we niet naar wat het kind nodig heeft, maar verstrekken we antidepressiva ? “Methylfenidaat” (Ritalin) is een medicijn (drugs), verbetert de stemming binnen 3 dagen. Emoties worden echter onderdrukt en gaan een eigen leven leiden in het systeem, wat later andere (fysieke) klachten geeft. Veel voorkomende klachten zijn slapeloosheid, nachtmerries, bedplassen, eczeem, astma, groeistoornissen en nog meer. Wij staan niet stil bij de gevolgen voor deze prachtige creatieve onbevooroordeelde mensen, die nog helemaal mogen ontdekken wat hun rol in het leven mag worden. Nee, we stoppen een spons in hun hoofd, leren ze dat stilzitten normaal is en zonder tegenspraak aan het werk te gaan.
ADHD ? ….Welnee, gewoon een gevolg van bergen suiker, 79 kanalen digitale onzin, E-nummers, prestatiegericht onderwijs, straling, vaccinatie en beide ouders aan het werk.
TIP: deze kinderen zijn hier om ons bewust te maken van ons functioneren en om ons in contact te brengen met onze eigen hartekern, onze bron van liefde en aandacht.